Desa Dairy Cattle Farm, Mesilau

assalamualaikkum..alhamdulillah masih mampu bernafas lagi aku arini dengan izin dariNya...pejam celik pejam celik da sampai nisfu Syaaban kiter semlm kan..so buka lembaran baru dan tertutupla sudah lembaran lama..moga kita akan lebih tawadduk dan sentiasa ingat pada setiap larangan dan suruhanNya..aduh da macam intro ustazah pilihan plak aku arini..xperlakan sekali-sekala dua kali dua kala..hahahaha...
  
:: gambar yang hanya sekadar hiasan - miss her much!! ::

okla oleh kerana aku da berjanji ngan korunk utk update sumer chiter aku kat sabah..(eh ader janji erk??) takpelatakpela oleh kerana sifat perikemanusiaan dan kasihsayang yang begitu menebal ader dalam diri ni jadi untuk korunk aku updatela aper yang aku rasa wajar untuk kongsikan...tupon klu ader yg sudi singgah dan jengok dan baca aper yang aku merapekkan dalam ni...terima kasih sayang hokey!!

ok sambungan pada n3 sebelom ni after makan we olls pon menyiapkan diri kami untuk pergi ke Mesilau...nak melawat ladang lembu kater si WAWA...aku ikot jer aper salahnyer sesekali melawat lembu2 xkan cumer tau nak minum susunyer sahaja yer dok??? erm perjalanan cumer ambik mase dalam 30min macam tu...sekali lagi en. asben aku sign kontrak jd driver bukan xder org yg blh drive cumer pemanduan beliau agak lebih meyakinkan klu nak dicomparekan dengan aku dan en. faizal zubir (sahabat e. asben)...

sososo sepanjang pemanduan beliau aku mengambil peluang untuk menikmati segalasemua keindahan ciptaan Ilahi ini...memang cantik..memang superb..Subhanallah...Subhanallah...Subhanallah

:: pemandangan sepanjang perjalanan ke mesilau ::

jalan nak ke Mesilau ni memang agak mencabar sikit cos semua jalan da start mendaki bukit...kami cume menaiki VIVA 850cc so agak  payah bagi VIVA tersebut untuk menampung berat badan kami yang agak tak berapa berat ni...hahahahaha...
jadijadi setiap kali en. asben nak tukar gear die akan cakap.......

"tahan nafas semua, tahan nafas semua..."

so time tu kami semua akan diam cos nak tahan nafas...hahahaha klaka..klaka....tiba jer dekat simpang nak masuk ke kawasan lembulembu tu kitorang terpaksa turun cos kat situ jalan da x berturap dengan tar n oll d batubatu was so bigbig so tayar kereta VIVA tadi x boleh nak grip dengan sempurna jalan terbabit jadi kami bertiga pon turun dari kereta n terpaksala berjalan kaki secara manual....padan muka aku tu la gemok lagi!!!

:: the entrance ::
tapikantapikan sampai jer dekat entrance DESA CATTLEFARM tu kitorang da boleh naik keter balik cos jalannyer da berturap...entrance fee adalah RM3 seorang...tq en. faizal zubir sbb blanje...murah rezeki cepat kawen....ngehngehngeh
erm da sampai pon hajat nak melawat lembu kan jadi memang ketibaan kitorang disambut oleh lembu2 yang sedang asek meragut rumput..amboi makan x sedar mak mentua lalu belakang..lembu pon ader mak mentua erks?? sekadar biasan......hahaha

WAWA cakap mende wajib buat kalau datang sini minum susu fresh die so aperlagi turun keter terus melulu ke peti sejuk susu...ade 2 flavour satu fresh which means original n chocolate...me of cos la chocolate kan giler nak suruh mak jemah muntah hijau lumut minum original punyer....memang TAK la!!!!!

saiz susu ni pon di jual dalam dua saiz 1 kecik/ rendah lagi 1 tinggi/ besar ala macam saiz2 biasa yang kiter beli kat supermarket  tu wat2 x tau plap...yg kecik harga die RM3 yg besar plak RM5...aku amik satu yg kecik n 1 yg besar konon2nya yg kecik nk minum kat situ gak n yg besar nak bawak balik minum kat hotel...achaner boleh gittew??

::  minum susu ni..nanti akan jadi sihat dan kuat macam saye..!!  ::

ok da selesai minum susu kami pon pegila tengok macamner lembu2 tu memerahkan susu mereka...memang x macam yang dalam iklan KITKAT tu hokey..sangat x!! seronok aku tengok lembu2 tu beratur tggu susu mereka diperah...tapi kat sini memang xder bau lain cumer bau lembu dan kuih kek mereka semata..tapi kan lembu2 kat sini chumil x macam lembu kat kg aku..semuanyer kaler oren aka coklat perang sahaja!!! nanti nak mintak mak aku bela lembu camnila barang sekor due aci x?

da lepas sesi melawat lembu2 tu kitorang pon aperlagi sesi bergambar la plak kan...sesi wajib tu!!! hahahaha...rugi wooo klu x amik pic kat sini pemandangan die memang sangat memukau...aku rase macam nak snap gamba tanpa henti jer tapi nasib baik la iman masih teguh di hati kalau x mau tertonggeng2 aku amik gambar tanpa peduli org sekeliling....(dalam hati aku cakap aku nak datang lagi sini!!....alaaa da korang tau aper hati aku cakap kan...jari ni gatal betoi..)


:: kami, kami dan kami ::

snap saner snap sini jam pon da pukul 5 petang so kitorang decide nak gerak balik cos ader tempat2 lain gak yang kitorang nak pegi....cukupla chiter pasal DESA CATTLEFARM edisi aku ni kan klu korang nak dapat info lelebih sile tekan sini!!!

p/s : susu dier terbaik ooooo.......

2 comments:

  1. bestnya.bestnya.bestnyaaaaa.

    kalau aku bagi la susu putih ke,susu coklat ke..semua aku nak.sebab tu aku sihat!!!

    ReplyDelete
  2. memang sangat best babe...aku nak reeat lagi kot...jom ar kiter gather MR.DZ kat saner confirm havock!!!

    hahahahaha....sehat ker??? kater lemak da start berkumpol kat hati..take care babe..riso aku bace status ko...

    ReplyDelete