'eiduladha 1342H di kg. kerinchi

tahun ni disebabkan mengikot turn dan giliran yang telah ditetapkan dan dipersetujui oleh aku n my mr. husben aku sekali lagi menyambut hari raya aidiladha di KL. nak buat caner lagikan mcm ni la resmi org da berumah dan tangga plus more rundingan damai telah pon dimeterai....ops da kelautla plak mukadimah aku nih...lari tajuk nnt...

Mcm biase raya di KL of cos la x samer macam beraya di kampung kan. Xder preparation sangat pon. Aku just buat kuah kacang n nasi impit jer..alar lper plak nak snap pic kuah kacang yang telah aku buat dengan jayanya. Malam raya berangkat ke rumah mak mertua yang terletak berbatu-batu jauhnya iaitu di Kg. Kerinci. Kesian mak mentua aku kesihatannya agak sedikit terganggu so xderla dier masak bebanyak just buat rendang ayam jer tupon pakai yang instant punyer bukan resepi tradisi yang macam selalu dier masak.

Tunggu punya tunggu punya tunggu akhirnya bapak mertuaku naek membawa seperiuk sup tulang and kari daging dari lembu yang telah dikorbankan tadi. Pic nih pon lper gak aku nak snap. Maklomla mood x braper nak ader asek dok ingat mak n my lil' iman kat kampong...sob...sob...sob...

kenderaan pertama yang ditumbangkan...
Pagi raya pon xderla syok maner just dok umah jer borak2 ngan my mak mertua..and daripada atas dapatla tgk ader 2 ekor lembu yang dikorbankan. Ada satu scene tu kaw lembu yang dah disembelih boleh bangun berdiri plak...ha kaw x terkezot ker?? Ruper-rupernyer lembu tu disembelih x betol x kener urat aper tah yang in law aku cakap lper plak...lembu tu ambek masa dalam 30-45min jugakla sebelom menghabiskan nafasnya yg terakhir. Kesian dier aku tengok. Nasib bek yang sekor lagi tu senang jer keSANA.

sayu pandangan....

memberontak gak siket...

aku redho...
So u olls just enjoy la the pic k....

No comments:

Post a Comment